nuffnang header

Friday 20 May 2011

Betrayal!

Hahaha,teringat kat Naqib Ahmad bila sebut perkataan yg menjadi topik sensasi hari ni. Baiklah, semua orang ada kawan/kenalan/rakan/sahabat dan sebagainya lagi. Ya, tanpa rakan mana mungkin kita mampu menghadapi hari-hari mendatang dengan sendiri. Oh,sudah besar kan boleh berdikari?? Hurm, betul gak tu sayang tapi sampai bila awak boleh tahan hidup camtu? Mesti bosan kan? Hehe berbalik kepada tajuk. Kawan ni penting dan sebab tu kita kena pilih kawan yang baik. Memang kita boleh berkawan dengan semua orang tapi kita harus pilih orang-orang yang baik untuk didampingi agar hidup kita pun baik juga insya-Allah. :)

Bak kata pepatah, "Berkawan dengan tukang besi,kau akan terkena api manakala berkawan dengan penjual minyak wangi nescaya dirimu berbau wangi sekali."

Maksudnya ialah apabila kita berada didalam kelompok rakan yang sesuai, nescaya keselamatan,budi pekerti dan akhlak sesama manusia kita terjamin. Jika sebaliknya, memang selamanya kita akan sesat berjalan tanpa tujuan dan hidup tanpa wawasan sambil berjalan di persimpangan hidup yang malang. Simpang malaikat 44 ya. Hurm, sungguhpun begitu memilih kawan yang baik bukanlah semudah yang disangka. Rambut sama hitam tapi hati lain-lain! Aduyai, camne tu? Masalah gak ni. Tapi jangan risau, selagi kita kenal diri kita dan sentiasa ikhlas dalam persahabatan tu maka diharap semuanya berjalan lancar.

Bila kawan menjadi lawan... Jeng jeng jeng... Hahahaha! Itu yang kita risau tu! Ibarat musuh dalam selimut, kita akan ditikam dari belakang secara sembunyi dan tanpa disedari. Oh taktik keji... Kawan jadi lawan ada, kawan makan kawan ada, kawan guna kawan ada, kawan jatuhkan kawan pun ada! Banyak betul pilihan macam nak jawab ujian akhir semester lak! Skema habis doe! Yelah, siapa je yang suka ditikam dari belakang kan? Bodoh. Jadi, jangan sesekali terpedaya dengan helah duniawi ni. Kita mesti berjaga-jaga. Kawan yang kenal bertahun lama pun belum tentu setia. Untunglah aku ada mata kat belakang sebegini rupa:


Ya, aku tahu. Aku mampu melihat segala helah keji kalian. Pisau yang kau guna kat untuk tikam belakang aku masih tersisip rapi di bahagian belakang tubuhku. Bukan aku tidak endah, aku sebenarnya kisah tapi aku lebih suka menganggap perbuatan itu sebagai 'hadiah' pemberian kau. Memberi kan lebih baik dari menerima... Aku terima je. Takde hal weyh. Lumrah hidup lah ni kononnya. Hukum karma pun boleh gak. Tapi apa yang aku kesal ialah kenapa kau tak berani cakap depan-depan? Kita bukan baru sehari dua kenal. Dah bertahun kot! Kalau tak puas hati kasi cakap dan tunjuk depan aku sebab baru aku tau apa sebenarnya masalah kau. Taktik keji macam bangsat gak kau pilih. Salah aku gak kot sebab salah pilih kawan macam kau.

"Real friends stab you in the front." -Jonathan Davis.

If you have issues that's been bothering you please get your pathetic ass up and come up to me. I'll wait for you any time and any day! Just bring it on! I'm always ready. I was born ready and hell yeah I'm fucking steady. LOL. xD

3 comments:

  1. Totally agree with u. so kita kena ada dua mata lagi di belakang so that org takkan back stab kita and kita tau sape die. :)

    ReplyDelete
  2. yup & walaupun dia backstab gak secara halus kita kena peka atau sedar gak. biar dia tak anggap mcm xde pape tp kita tau segalanya. :D

    ReplyDelete
  3. jadi stalker laa.. :) so i tak patut resign. hehe

    ReplyDelete